A bejegyzés aktualitását az adja hogy napra pontosan 1 hónap van még a választások első fordulójáig.
Mielőtt írásomba belekezdenék fontos kifejteni egy tényt: én mindenkit arra buzdítok hogy menjen el szavazni és érvényes szavazatot adjon le arra a pártra amelyiket a leginkább önmagához közelállónak talál.
A választási rendszerünket alapvetően a 1989. évi XXXIV. törvény szabályozza.
A kérdés megválaszolása előtt két fogalmat szeretnék tisztázni: érvényesség és éredményesség.
Az érvényességnek az első fordulóban van jelentősége. Ugyanis ekkor fontos hogy a részvétel magasabb legyen mint 50%, és ennek függvényében akkor válik eredményessé is, ha a szavazó választópolgárok több mint fele ugyanarra a jelöltre adta le a voksát. Ebben az esetben véget ér a szavazás.
Ha második fordulóra kerül sor, akár érvényességi akár eredményességi szempontok miatt, akkor az érvényességi küszöb 25%, eredményességi pedig nincs, azaz a legtöbb szavazatott begyűjtött jelölt lesz a győztes (azaz relatív többséget szerzett).
A második fordulóba csak azok a jelöltek vehetnek rész akik az első fordulóban legalább 15%-ot elértek, viszont ha nincs legalább 3 ilyen jelölt, akkor a három legtöbbet elért jelölt fog a papírra kerülni. Visszalépés esetén nem töltődik fel automatikusan a 4. helyen álló jelölttel a lista.
Noh ezek után térjünk át a bejegyzés címére, azaz feltételezzük hogy szeretnénk részt venni a voksoláson, azonban egyik jelölt se nyerte el a tetszésünket.
Egyes országokban (pl Spanyolország vagy Ukrajna) már bevezették az úgynevezett fehér kockát, ez annyit jelent, hogy a lapon található egy rubrika ami fölé nincs írva semmi. Az X-et ide téve jelezzük, hogy érdekel a politika, a közélet, azonban az érdekeinket egyetlen párt sem képviseli.
Itthon alapvetően tehát két lehetőség áll előttünk. Vagy nem húzzuk be egyik jelölthöz sem az X-et vagy pedig mindenkit bejelölünk és ezzel válik érvénytelenné. Ha szigorúan vesszük a szabályokat akkor az előbbi is tökéletesen megfelel. De ha bizonytalanok vagyunk a felöl hogy senki ne használja fel az általunk leadott szelvényt, akkor inkább jelöljük be mindet. Kitörölni ugyanis nem igazán lehet, azonban egy üres szelvényre bárki bármit bejelölhet – ami ugye akaratunkkal ellentétes.
Zárszóként csak annyit hogy inkább adjon le mindenki érvényes szavazatot, azonban ha ezt mégse akarja akkor legalább menjen el, és adjon le érvénytelent, mert az még mindig jobb, mintha semmilyen szavazatot nem adott volna le.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Meghackelni a választást 2010.03.15. 23:02:09
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2010.03.13. 21:19:38
Szerinted:
"akkor válik eredményessé is, ha az összes választópolgár (nem csak azok akik elmentek szavazni) több mint fele ugyanarra a jelöltre adta le a voksát."
A jog szerint:
"7. § (1) Az egyéni választókerületben az első választási fordulóban az a jelölt lesz országgyűlési képviselő, aki megkapta az érvényes szavazatoknak több mint a felét"
- vagyis:
csak azok számítanak az eredménybe, akik elmentek, és érvényesen szavaztak.
Political Net · http://pliticalnet.blog.hu 2010.03.14. 09:54:23
ddance 2010.03.14. 10:53:14
A jelenlegi pártok nem fogják megoldani a problémákat, még ki sem merik mondani! Ha pedig azt mondják, hogy cigánybűnözés nem létezik, akkor nem fogják megoldani... Elegem van, hogy félnem kell este bp-en, hogy kirabolnak a cigók, rendőrök meg sehol! Majd a Jobbik rendet tesz, a többi párt 20 éve képtelen erre a fealdatra.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2010.03.14. 11:01:22
dailyshark.blog.hu/2010/03/14/nyilt_level_orban_viktorhoz_1
közlekedő edény 2010.03.14. 11:02:48
Bár ugyan olyan súlyú, mintha nem mennél el, ezért az írás utolsó mondatát nem tartom relevánsnak.
külön.remek 2010.03.14. 11:06:51
Groix · http://index.hu 2010.03.14. 11:07:46
Eredetileg úgy terveztem, hogy a Kétfarkú Kutya Pártot írom be a szavazólapra, de aztán azt hallottam, hogy ez még önmagában nem teszi érvénytelenné a szavazatot, úgyhogy azt hiszem, hogy ezen kívül még az összes párt karikáját is be fogom satírozni.
is 2010.03.14. 11:13:13
nem. aza különbség, hogy az érvénytelen szavazattal a választó jelzi, hogy őt érdekli az ügy annyira, hogy elmenjen. jogi különbség nincs, de politikai bizony van. aki otthon marad, azt még elmenésre kell bírni. aki érvénytelent ad le, azt csak rra kell bírni, hogy valakire adja le.
én azt mondom, hogy idén nem szabad érvénytelent leadni, pont azért, mert legalább protestben mindenki találhat magának. ha nincs kiért pro szavazzál, akkor válassz egyet protest alapon:
- még mindig a komcsikat utálod, és elhiszed, hogy még mindig ők uralkodnak? szavazz ellenük a FIDESZre
- utálod az egész 20 évet, és azt hiszed, hogy mindenki tehet róla, csak te nem? szavazz a Jobbikra
- szerinted még létezik olyan, hogy józan ész, és nem szabad, hogy pusztán érzelmi alapon nyerjen a FIDESZ, akinek se programja, se érvei, csak kivonulgatni, kordontbontani, meg hülyenépszavaztatni tud? akkor MSZP (ahol van, MDF, LMP)
ebből már lehet választani, ezért idén az érvénytelen nem értelmes választás.
ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2010.03.14. 11:22:40
kalapácstollú 2010.03.14. 11:23:10
Szerinted. És, ha valaki szerint nem? Nem mindenki "is".
Groix · http://index.hu 2010.03.14. 11:26:46
Nekem meg valahogy nem érv az, hogy "ebbe harapj bele, mert ezen a zsömlén van a legkevesebb szar."
A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.14. 11:27:08
.szali 2010.03.14. 11:27:16
Az érvénytelenül szavazás önáltatás. Semmi értelme, senki nem foglalkozik az érvénytelenül szavazókkal.
Unommáazegészet 2010.03.14. 11:33:21
tof 2010.03.14. 11:38:28
Ha az "egyiket sem" négyzetben lenne a legtöbb X, akkor a következő fordulóban szó szerint egyik jelölt sem indulhatna, hanem újakat kellene állítani.
Ez persze paradoxon, mert sosem hozna eredményt és a teljes GDP erre menne...
sala 2010.03.14. 11:40:23
kultúrpesszimista 2010.03.14. 11:41:25
Mr.Brooks 2010.03.14. 11:41:46
Én szavazóbizottság tagja vagyok már évek óta, ergo miután vége a szavazásnak, mi számoljuk össze a szavazatokat is. Igazából sohasem értettem azokat, akik elmennek ugyan szavazni, de direkt érvénytelenül voksolnak. Ez valami "majd én jól megmutatom" dolog lehet, de semmi értelme sincsen. A statisztikában nem fog megjelenni országos szinten, ugyanis nincs olyan sok érvénytelen szavazat hogy említést érdemeljen. És ha lenne? Pl. 2-3%? Akkor mi lenne? Mit szűrnének le a pártok? Azt hogy ezek a szavazók nincsenek megelégedve a jelenlegi pártokkal? És akkor mi van? Ugyan már...:)
A többség úgyis kitölti normálisan a lapot, ergo a második forduló végére úgyis meg lesz/lesznek szavazva azok a pártok... Szóval nem tudom mire jó ez.
Evil One 2010.03.14. 11:44:23
Úgy lenne pár ötletem. Arra, hogy ki tudná végre tényleg jó irányba fordítani az országot, nincs ötletem, csak arra, hogy ki az, aki biztos NEM. Fordított szavazás kéne, ja.
Evil One 2010.03.14. 11:45:47
Mire jó? Hát valóban vannak célszerűbb eszközök is állampolgár kezében, de azok nagy része ugye a BTK-ba ütközik...
2010.03.14. 11:48:39
Elegem van már a szavazzunk vki ellen témából. Mindegyik párt egy hatalmas átverés. Nincs jó megoldás csak kevésbé rossz.
Ami jelen esetben nem tesz túl jót senkinek.
aty 2010.03.14. 11:49:19
Továbbgondolás, hogy a fehér négyzetnek legyenek mandátumai is. Legyen országos és területi listája. Ahány mandátumot a fehér négyzet nyer, annyi hely maradjon üresen a parlamentben. Így hatékonyan csökkenthető a parlamenti létszám;)
StavrosMenace 2010.03.14. 11:54:41
2010.03.14. 11:56:17
Ugyanis az a közös kasszából megy édes gyermekem!
Tudtad? Vagy azt hiszed a te pénzed az a fán terem? Vagy hullik az égből korlátlanul?
Nem, azt 2-3 adókörön keresztül szedik le az olyan emberektől, mint itt nagyon sokan és a demokráciát éltetve szórják 5 kézzel!
Tesveer 2010.03.14. 11:57:39
És ahogy a távolmaradásból következhetne a teljes érdektelenség is a politika iránt, ugyanúgy következhetne az emberek elhülyülése a sok érvénytelen szavazatból kifolyólag.:-) Igaz mondjuk pont emiatt esetleg lenne értelme az üres négyzetnek.
gauche caviar 2010.03.14. 12:09:08
mert az, hogy most elmegyek és jelzem, hogy kaki a felhozatal, attól még ugyanúgy komcsinyilaszsidólibsidemokrataanarchistakulcsmásolók fognak ülni a köv parlamentben.
Szóval a fehér kockának (tabula rasa?) van valamilyen hatása is, vagy csak jelzésértékű, szimbólikus?
(mert idehaza azért láthatjuk, hogy a politikusok mennyire foglalkoznak a 'jelzésértékű' dolgokkal, lásd Demszky 'nemadommegazörömethogylemondok' Gábor, Hagyó 'nokiadoboz' Miklós, Orbán 'bármitbeígérek' Viktor, vagy Jobbik 'a coca-cola nem multi' Agyarországért.
Szál mi a funkciója?
akira2 2010.03.14. 12:10:23
Nekem egyébként nincs, az utóbbi években a legkisebb rosszra szavaztam, de ebből elegem van. Érvénytelen szavazattal fogom kifejezni a politikai kínálattal kapcsolatos ellenérzéseimet. Az összes négyzetet besatírozom, és alulra rajzolok egyet, az beixelem, és mellé írom, hogy Egyik sem.
A gond ezzel az, hogy valami szankciót is kellene ahhoz rendelnie a választási törvénynek, ha az Egyik sem (tartózkodom) eredmény nyerne.
Jelen pillanatban csupán ennyi előnye van a dolognak, hogy a legkisebb rossz esetleg kevesebb érvényes szavazatot fog kapni - bár nem vagyok benne bizonyos, hogy ennek van-e bármilyen előnyös hatása....
csongorbela · http://belaba.blog.hu/ 2010.03.14. 12:10:34
Aki tehát otthon marad, növeli az esélyét a második fordulónak. Akinek egyik jelölt sem kell, igenis jól teszi a "fehér-négyzetezést"!
Mr.Brooks 2010.03.14. 12:11:19
"...fölösleges adópénzt fizessenek az olyan kemény arcoknak, mint te és társaid, akik meresztik a seggüket egy napon keresztül, arrogánsak, és valakinek érzik magukat."
Te aztán tudsz érvelni, öreg.
Wow hát most nagyon okosnak érezheted magad, most aztán megmondtad a frankót!:D
Nézd, nekünk az a dolgunk, hogy gond nélkül lebonyolítsuk a választás ránk eső részét. Engem konkrétan nem érdekel hogy ki kire/mire szavazik, vagy hogy érvénytelenül vagy érvényesen teszi ezt. Csak nem értem mire jó az, hogy valaki szándékosan érvénytelenül voksol, ennyi. Szar a rendszer? Persze, mindig van mit javítani. Számítógépes rendszer szavazóbizottságok nélkül, jó ötlet. De amíg mindez nem valósul meg, addig ez van, ott ülnek a tagok egész nap, s amellett hogy meresztik a seggüket, hidd el, dolgoznak is, úgy reggel 5-től éjfélig. ;)
gauche caviar 2010.03.14. 12:12:17
egy hivatalos "nem akarok ezekre szavazni" rublika fontos resze lenne a demokracianak.
Persze, az egesz magyar valasztasi rendszer egy nevetseges vicc, kopogtatocedulatol, partlistan at a kampanyfinanszirozasig.
Ghunner 2010.03.14. 12:14:06
Igen, csúnyán beszélek benne., úgyhogy a fehér kesztyűt kéretik levenni előtte.
Ahogy a srácok ott fent megérdemlik.
gauche caviar 2010.03.14. 12:15:00
Olyasmi lehetne egyebkent, hogy a feher negyzetek aranya alapjan kapnanak kevesebb allami lovet a partok, egybol kedvuk lenne minel tobb embert valasztasra buzditani.
Mert azert az vicc, hogy beszelunk itt nepakaratrol meg sorsfordito ketharmadokrol, azt a valasztasra jogosultak 30-40%-a megy el szavazni...
odamondó 2010.03.14. 12:16:59
egy hang a hátsó sorból 2010.03.14. 12:21:19
Ha pedig erre van valaszod, akkor azt tekintsd a sajat kommentedre adott valasznak is, es akkor magadtol rajossz, hogy miert nem volt igazad.
dinigon 2010.03.14. 12:23:14
Tsakazertish 2010.03.14. 12:34:42
Mellesleg én kicsit szaros zsemlébe sem kívánok harapni, a politika (a társadalom, a nemzet szolgálata, életünk jobbátétele, a békés egymás mellett élés, a demokrácia) érdekel, de amíg nem lesz üres négyzet "az eddig leszerepelt, önmaguk és szűk környezetük jólétét magalapozó avagy tovább erősítő hőzöngő tolvajok közül nem kívánok választani" felirattal, addig itthon maradok.
Hja és keserűen mosolygok az ebben a látszat-demokráciában még hívő szavazópolgárok vasárnapi programján, valami jó könyvvel a kezemben kényelmesen a fotelban ülve...
Tesveer 2010.03.14. 12:35:44
Sola Scriptura 2010.03.14. 12:37:13
StavrosMenace 2010.03.14. 12:43:25
Political Net · http://pliticalnet.blog.hu 2010.03.14. 12:46:32
akira2 2010.03.14. 12:47:27
Igen, ez a büdzsé-keret jó ötlet, mindjárt nem engedhetnék meg maguknak, hogy akár a fehér négyzet javára is veszejthessenek szavazatokat, az eddigieknél értelmesebb programokra ösztönözné a pártokat...
Csakhát ennek még lenne egy olyan feltétele is, hogy a pártfinanszírozási rendszert 100%-osan átláthatóvá kellene tenni, azaz nyilvános bankszámlavezetést kellene nekik előírni.
Csatmar (törölt) 2010.03.14. 12:50:03
Én három dolog között ingadozom: LMP, Civil Mozgalom, meg érvénytelen szavazat. Remélem összeszedik a megfelelő mennyiségű cédulát.
A többi számomra nem nyújt megfelelő perspektívát.
Little Fluffy Cloud 2010.03.14. 12:50:22
Szerintem az otthon maradás mellett pont, hogy a kisebbik rosszra és valaki ellen való szavazás a legnagyobb felelőtlenség.
Nálunk az egész család el fog menni és érvénytelen szavazatot fog leadni, mert felelősen élni kívánunk a jogunkkal, de nem jelentkezett senki, aki képviselni óhajtana bennünket. Bűnözőket, szkinhedeket nem támogatok soha.
doktor.dikhed 2010.03.14. 12:50:23
StavrosMenace 2010.03.14. 12:53:13
A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2010.03.14. 12:53:43
Az is döntés a közügyben ha valaki úgy látja, hogy az adott kínálatban mind rossz. Főleg ha azok csak látszatra és címkében különböznek. Ez is egy véleméyn amit tiszteletben is lehet tartani. Nem bűn az, hogy más mint a tiéd. De hagyjuk, mielőtt itt is átkozódni kezdesz.
lamed 2010.03.14. 12:57:20
Poll 2010.03.14. 12:58:32
A "majd én megmutatom" 0.5%-al mentalitás pedig olyan szinten gyermekded, hogy el kéne gondolkozni a szavazati jog megvonásán.
Victoorius · http://www.konzolcenter.hu 2010.03.14. 12:59:17
StavrosMenace 2010.03.14. 13:00:04
Poll 2010.03.14. 13:00:48
hezitálós 2010.03.14. 13:01:19
lamed 2010.03.14. 13:03:05
smidgen 2010.03.14. 13:03:39
Political Net · http://pliticalnet.blog.hu 2010.03.14. 13:07:37
anyahajókabinajtóhajtogató 2010.03.14. 13:16:32
www.youtube.com/watch?v=hPWGf2EBKJI&feature=related
csillafuck (törölt) · http://csillafuck.blog.hu/ 2010.03.14. 13:24:16
StavrosMenace 2010.03.14. 13:26:01
smartdrive 2010.03.14. 13:33:50
StavrosMenace 2010.03.14. 13:37:54
smartdrive 2010.03.14. 13:39:04
Sola Scriptura 2010.03.14. 14:23:45
gauche caviar 2010.03.14. 14:28:48
mi magyarok, ennyit ertunk a kooperacios strategiakhoz :)
algi 2010.03.14. 14:38:59
Tehát lehet így tüntetni, meg biztos egyesek szemében szép dolog, de a gyakorlatban kontraproduktív.
gauche caviar 2010.03.14. 14:48:48
allandoan ilyesmivel vannak etetve, mert MOST ITT AZ IDO, most MINDEN megvaltozik, ELEG VOLT, meg a szavazas tulajdonkeppen honvedo haboru, stb stb stb.
Sok fanatikusnak jol beadtak, hogy az o szavazata lesz az aranyreszveny, aztan a hulyeje amikor szembesult azzal, hogy megvezettek, akkor kiabrandul, es azt mondja, hogy szar az egesz demokracia, nem is megyek szavazni.
Ha sok ember akarja, akkor el lehet erni, hogy 2014-ben mar legyen ott a szavazolapon ures negyzet. Csak nem 2014 aprilis masodikan kell majd nekikezdeni ezert kampanyolni...
:)
StavrosMenace 2010.03.14. 14:50:53
szavazz a fehér négyzetre! inkább kirándulj!
Battenfeld 2010.03.14. 15:01:20
belagezabela 2010.03.14. 15:06:47
esmein 2010.03.14. 15:14:46
Boldog PI napot mindenkinek!
1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2010.03.14. 15:17:22
esmein 2010.03.14. 15:19:36
1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2010.03.14. 15:22:54
- ahhoz nem kell HAZA utazni :)
esmein 2010.03.14. 15:24:56
egy hang a hátsó sorból 2010.03.14. 15:31:09
1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2010.03.14. 15:38:19
A jegyekről pedig kérne 1-1 számlát (kormánypárt + kváltópártja nevére:)
- amit szépen benyújtana nekik...
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2010.03.14. 15:39:00
akira2 2010.03.14. 15:48:36
"Nem akarom elhinni, hogy valaki őszintén úgy gondolja, hogy az ország szempontjából teljesen mindegy, hogy fidsz, mszp, vagy jobbik kormányozzon a következő 4 évben."
Pedig sajnos így van, teljesen mindegy, hogy melyik formáció lesz a hatalmon, mind ugyanazért a célért akar a húsosfazék közelébe férkőzni, mégpedig azért, hogy minél több közpénzt lopjon el. A szavazás eredménye csupán a lopás módszerére lesz eredménnyel.
Éppen ezért szeretném, ha olyasmi eredménye/stankciója is lenne az üres rubrika győzelmének, hogy a vesztesek legalább 4, de inkább 8 évre elvesztenék a lehetőséget a választásokon való indulásra.
papamaci1 2010.03.14. 15:52:03
safranek 2010.03.14. 15:52:53
gauche caviar 2010.03.14. 15:56:14
papamaci1 2010.03.14. 15:56:33
esmein 2010.03.14. 15:57:42
gauche caviar 2010.03.14. 15:58:35
Pedig a ktéharmad csak technikai kérdés, az önmagában még nem a JÓ megoldás, a kétharmaddal még végre kéne hajtani azt amitől majd eljön a megváltás.
De ez a hazai egybites emberfők fejében már túl sok, duplakódolás, értelmezhetetlen.
Nem is beszélve a a Turul-áruházlánc hívőkről, akik még azt is elhiszik Vona Gábornak, hogy feltámasztja Szent Istvánt.
esmein 2010.03.14. 15:59:41
StavrosMenace 2010.03.14. 16:01:09
TREX · http://polarmacko.blog.hu 2010.03.14. 16:18:17
nane'má 2010.03.14. 16:52:09
- egyszámjáték: aki a legkisebb számot választotta annak a pártja nyert, és még lehetne esetleg 2., 3. helyezett is
- ellenszavazási lehetőség: X pártra igennel, Y pártra pedig nemmel lehetne szavazni.
Ez is egy érdekes játék, mert jó eséllyel a nagyok egymást ütnék ki és a kicsit kerülhetnének be. Ez lenne ám az igazi demokrácia!
renevol 2010.03.14. 16:52:55
2010.03.14. 17:02:26
Robinzon Kurzor 2010.03.14. 17:26:24
Amíg 0,x% az érvénytelen arány, addig tényleg nem lesz érdekes.
A "fehér kocka" intézményesítéséhez pedig nem szükséges, hogy jogi következménye is legyen: 5-10% között (ennyien pedig simán vannak, akik választanának, ha lenne miből) bár bőven elég a politikai következmény.
Minőségi kínálat akkor lesz a politikában, ha lesz kézzelfogható minőségi kereslet is.
Hóember 2010.03.14. 17:37:56
mizie 2010.03.14. 17:50:54
Vagy tudod mit. én is szeretnék ilyen semmittevéssel pénzt keresni, dobjál már egy kontaktot.
Politikai Kattintóbalett · http://kapja.be/ 2010.03.14. 18:26:30
balsams 2010.03.14. 18:38:05
Poll 2010.03.14. 19:05:21
Persze, de teljesen kizárt, hogy 4 év alatt az mszp, a fidesz vagy a jobbik ugyanannyi pénzt lopna. Valamelyik kevesebbet fog. Nem pár millióval, hanem tizmilliárdokkal. Ezen kivül teljesen más törvényeket hoznának és teljesen más társadalmi rétegeket "szivatnának" adókkal és másoknak kedveznének pl adókedvezményekkel, stb-stb. Erről szól a szavazás. Aki ezeket a különbségeket nem tudja felfogni, annak valóban felesleges a választójog.
Gerardus A. Lodewijk 2010.03.14. 21:16:34
(1) olyan arányban csökkenteni kell a képviselők számát, amennyi az érvénytelen szavazatok aránya volt, és
(2) az így betöltetlen mandátumok számát minden egyes parlamenti szavazáskor a nemmel szavazókhoz kell hozzáadni.
Vagyis minél több az érvénytelen szavazat, annál nehezebb lenne bármilyen többséget elérni a konkrét döntésekkor. Ez plasztikusan jelenítené meg azt, hogy aki érvénytelenül szavaz, az minden pártra/jelöltre nemet mond. Így lenne tétje a dolognak (mellesleg jót röhöghetnénk a Parlamentben vitézkedő pártjainkon).
ozirisz · http://el-maszat.blog.hu 2010.03.14. 21:31:38
Gerardus A. Lodewijk 2010.03.14. 21:35:38
Igen, ezt mondom én is.
1.szóló · http://ide-oda.blog.hu 2010.03.15. 07:49:59
- és akkor már "fehér" helyett lehetne a neve:
IDE (a lista) is ;)
- legalább eligazítaná a bizonytalanokat, hogy:
HOVA is X-eljenek...
( ceterum censeo: találkozzunk MA a Városligetben... részletek a honlapon )
akira2 2010.03.15. 10:20:01
"@akira2: "mégpedig azért, hogy minél több közpénzt lopjon el."
Persze, de teljesen kizárt, hogy 4 év alatt az mszp, a fidesz vagy a jobbik ugyanannyi pénzt lopna. Valamelyik kevesebbet fog."
És szerinted arról szól a választójogom, hogy arra kellene szavaznom, aki majd kevesebbet fog lopni?
Igazad van, tényleg nem való nekem választójog - ha valóban erről szól...
De szerintem arról szól, hogy megnézzem, melyik pártnak milyen elképzelései vannak különböző kérdésekben, és arra szavazzak, amelyeikkel a leginkább azonosulni tudok.
De ilyen nincs. Távolról sincs, ezért tartom szükségesnek a "tartózkodom" vagy "egyik sem" rubrikát.
Amíg ilyen rubrika nincs, addig csupán három választásom van:
1. Elmegyek és érvénytelen szavazatot adok le,
2. El sem megyek,
3. Elmegyek, de nem szavazni, hanem EU-s polgárként élek a szabad letelepedés jogával és új életet kezdek külföldön.
De tudom, szerinted van egy +1-dik lehetőség is, szavazzak arra, amelyik kevesebbet fog lopni.
Kösz, de nem, ez számomra nem alternatíva...
akira2 2010.03.15. 10:34:05
"@akira2: De ha állításod igaz, kérlek javasolj jobbat a többpárti demokráciánál."
Te melyik mondatomból olvastál ki hasonlót? Mert szándékaim szerint erről szó sem volt.
Csupán arról, hogy valamilyen eszközzel/szabállyal rá kellene kényszeríteni a politikiai pártokat arra, hogy valódi, működőképes kormányprogrammal álljanak ki a választóik elé, és ahhoz a kormányzásukban is tartsák magukat. Azaz ne legyen égbekiáűltó különbség a választási program és kormányprogram között.
Ennek ésszerű működtetéséhez azonban szükség volna még valamilyen pozitív cenzusra is, amely nyilván nem korlátozná senki választójogát, de pl. szja-befizetéstől függően, egy meghatározott fölső plafonig, többlet szavazati jogot biztosítana azok számára, akik szja befizetésükkel anyagilag is hozzájárulnak az ország működőképességének fenntartásához.
Az úgy nem megy, hogy - mivel az eltartók(nettó adófizetők)-eltartottak(az adóból részesülők) aránya folyamatosan az utóbbiak növekedésének irányába hat, és így a politikai kommunikációban is ez utóbbiak érdekeinek képviselete jelenik meg erősebben. Ez egy ördögi kör, melyből sajnos nincs más kiút, mint a valódi adófizetők érdekeinek erőteljesebb érvényre juttatása.
2010.03.15. 19:19:30
Az egész nemszavazósdi nevetséges, amíg 2 lehetőség van, mindig érdemes választani.
Akinek fontos a demokrácia és a változás, annak egy lehetősége van, az LMP. Szerintem.
A Civil Mozgalom egyrészt súlytalan, másrészt demagóg, harmadrészt már a neve se igaz. Persze vannak követelései, amivel egyet lehet érteni, de melyik pártnak nincsen?
Lionar · http://feherhollo.hass.hu/ 2010.04.07. 11:23:25
Más útját nem látom, miként is döbbenthetnénk rá a pártjainkat/országgyűlési képviselőinket, hogy a legitimációjuk belőlünk fakad, ekként értünk kell(ene) dolgozniuk.
Aki elégedett, az szavazzon pártra. De aki többet vár el, annak is van lehetősége/felelőssége: az Aktív Rezisztencia. Szerintem.